20 درصد تخفیف ثبت نام لاتاری: dv2025

اولین نکات در مورد مهاجرت به کانادا

اولین نکات در مورد مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

اولین نکته‌ای که ما باید بهش توجه کنیم اینه که کشوری رو برای مهاجرت انتخاب کنیم، ببینیم قوانین مهاجرتش چجوره و تا چه حدی آن کشور مهاجر پذیره، تا چه حدی به شرایط زندگی مهاجرها اهمیت میده و اینکه اصلاً مردم اون کشور چجور رفتاری با یه مهاجر دارن. همه این موارد را میتونین بصورت یکجا از طریق تهیه پکیج مهاجرت برتر مهاجر که در حال حاضر تخفیف خوبی هم خورده تهیه کنین.

یکی دیگه از آیتم‌های مهم برای انتخاب کشور مناسب برای تحصیل و زندگی اطلاعات کافی داشتن در مورد وضعیت جغرافیایی کشور منتخب ماست و همچنین شرایط آب و هوای اون کشور است.

این آیتم هابرعکس سادگی که دارن خیلی مهم هستن برای زندگی در کشوری به غیر از کشور خودتون.

حالا ما اینجا میخاییم این آیتم‌ها رو برای کشور کانادا بررسی کنیم:

اول اینکه باید بگم که کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی  است، یکی از مهم‌ترین آپشن‌هایی که داره نسبت به کشورهای اروپایی اینه که دولت کانادا یک سال بعد از اتمام تحصیلتون بهتون فرصت میده تا شغل پیدا کنین اما در کشورهای اروپایی همچین اجازه‌ای ندارید، و بعد از تحصیلتون اگر شغلی نداشته باشین دیپورت میشین.

کانادا از لحاظ جغرافیا

کانادا دومین کشور از نظر وسعت هست تو دنیا، جمعیت این کشور حدود 38 میلیون نفر میشه و برعکس تصور عموم مردم که فکر میکنن کانادا کشوریه که خیلی سرد هست اینطور نیست، فقط قسمت‌هایی از کانادا شرایط سرمای بدی داره.

کانادا از لحاظ شرایط آب و هوا

وضعیت آب و هوا در نقاط مختلف کانادا متفاوت است. گاهی این اختلاف باعث میشه که در دو نقطه اختلاف دمایی قابل توجهی را مشاهده کنین و بخاطر نزدیکی کانادا به قطب شمال اکثر استان‌های آن دمای پایینی در طول سال دارند، و این امر سبب شده تا کانادا یکی از سردترین کشورهای دنیا برای زندگی باشه، اگر بخواییم یه مقایسه با آب و هوای استان‌های کشور ایران کنیم خیلی از استان‌های کانادا از نظر سرما شرایط آب و هوایی مشابه تهران یا همدان و تبریز دارند. مثلاً آب و هوای ونکوور بیشتر اوقات سال بارانی و معتدل است. و دمای هوا در شهرهای ساحلی مانند تورنتو در تابستان به بالای 30 درجه هم می‌رسد. سردترین ماه در کانادا ژانویه ( 11 دی تا 11 بهمن) و گرم‌ترین ماه جولای ( 9 مرداد تا 10 تیر) می‌باشد.

نکات قابل توجه برای مهاجرت به کانادا:

اولین نکته

اولین نکته‌ای که باید بگم اینه که کانادا کشوری ثروتمند با منابع زیادی هست که همین امر باعث میشه که از نظر اشتغال شهروندهاش دچار مشکل نشن، اگر در کانادا شما دانشجو باشین دولت حمایت‌های خیلی خوبی از شما میکنه، و اگر نیاز مالی داشته باشین راه‌های زیادی براتون در نظر گرفته میشه تا شما با خاطر آسوده بتونین به درستون ادامه بدید یا کار کنین.

دومین نکته

نکته بعدی اینکه کانادا بزرگ‌ترین منابع آب شیرین دنیا را داراست، این کشور مراتع جنگلی بسیار وسیعی دارد، کانادا بزرگترین خط ساحلی بین کشورهای دنیا را داره و همچنین طولانی‌ترین مرز را با آمریکا دارد.

بخاطر  شرایط مهاجر پذیر بودن کانادا تنوع فرهنگی در این کشور خیلی زیاد می‌باشد، این کشور از همه جای دنیا مهاجر دارد و جمعیت زیادی از مردم این کشور رو مهاجرها تشکیل میدن؛ تورنتو بیشترین تجمع مهاجر ایرانی رو داره.

در مجموع که بخواییم همه جوانب رو در نظر بگیریم کانادا یکی از بهترین کشورهاست برای مهاجرت تحصیلی برای همین ما هم این کشور رو انتخاب کردیم برای مهاجرت آیتم بعدی که بررسی می‌کنیم هزینه تحصیل و زندگی در کاناداست.

هزینه مهاجرت تحصیلی

ما می‌خواهیم برای دانشجوهایی که موفق به گرفتن بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی (فول فاند)  نشده‌اند، و قصد دارند بصورت سلف فاند (هزینه تحصیل با خود دانشجو است) ویزای تحصیلی بگیرند را از نظر هزینه با کشورهای اروپایی یا آمریکا مقایسه و محاسبه کنیم، اول اینکه هزینه زندگی در کانادا به دلیل پایین‌تر بودن قیمت دلار کانادا به نسبت دلار آمریکا یا یورو اروپا مطمئناً ارزان‌تر می‌شود.

هزینه دانشگاه یا کالج‌های کانادا

معمولاً شهریه دانشگاه‌های کانادایی بین 8000 دلار کانادا تا حدوداً 25000 دلار کانادا محاسبه می‌شود. که این مقدار فقط برای شهریه دانشگاه در نظر گرفته شده و هزینه زندگی در شهرهای مختلف متفاوت می‌باشد. و البته هزینه زندگی برای هر شخصی هم متفاوت است. البته در اینجا منظور من یک زندگی عادی هست. در نتیجه با مقایسه‌ای که تا الان انجام دادیم هزینه تحصیل بصورت سلف فاند در کانادا به نسبت آمریکا و اروپا ارزان‌تر است. پکیج برتر مهاجر میتونه برای انتخاب و انجام کارهای مهاجرت به شما خیلی کمک کنه.

کمک هزینه‌های تحصیلی در کانادا مانند آمریکا است که شامل سه بخش می‌باشد:

  1. research assistant  ( دستیار تحقیقاتی)
  2. teaching assistant (دستار آموزشی)
  3. scholarships and fellowships ( بورس‌های مختلف)

معمولاً در کانادا کمک هزینه‌های تحصیلی یا همان فاند بصورت ترکیبی از این سه روش می‌باشند. هر دانشجویی که موفق به گرفتن هرکدام از این فاند ها شود شهریه او از مبلغ فاند کم می‌شود؛ همچنین حقوق ماهیانه‌ای متناسب با هزینه‌های زندگی در شهری که دانشجو ساکن است به دانشجو پرداخت می‌شود، در دوران همه گیری کرونا اکثر اساتید و دانشگاه‌ها مبلغ فاند را بدون گذراندن فعالیت محول شده بابت فاند، به دانشجوها دادن تا دانشجو دچار مشکل مالی نشود. بازه حقوقی که دانشجو از استاد دریافت می‌کند بین 800 تا 1800 دلار کانادا می‌باشد، البته فاندهای بالای 1500 برای شهرهای بزرگی مثل ونکوور یا تورنتو در نظر گرفته می‌شود. و هرچه شهر کوچک‌تر باشد هزینه‌های زندگی پایین‌تر و در نتیجه میزان فاند کمتر می‌شود.

مهاجرت به کانادا آسان‌تر خواهد شد

طبق آخرین خبر دولت کانادا می‌خواهد حد نصاب امتیاز اقامت دائم برای مهاجرین را پایین آورد. اتاوا دسترسی به اقامت دائم را برای هزاران مهاجر در کانادا آسان‌تر کرده است. این حرکت نشان می‌دهد که پس از پایین آمدن میزان مهاجرت به کانادا در پی همه گیری کرونا، دولت کانادا قصد دارد امسال هدف‌گذاری تعداد مهاجرین به کانادا را به طور جدی‌تری دنبال کند.

کرونا و مهاجرت

همه‌گیری کرونا باعث شد که  میزان مهاجرت به کانادا به شدت کاهش پیدا کنه. در سال 2020 تنها 184 هزار نفر موفق به دریافت این نوع اقامت شده بودند، که پایین‌ترین میزان از سال 1998 محسوب می‌شود. این میزان تا هدف از پیش تعیین شده 341 هزار نفر فاصله دارد.
دولت فدرال برای جبران این کاستی، هدف‌گذاری مهاجرتی خود را برای سه سال آینده بالاتر برده است. در این بین، حدنصاب امتیاز لازم برای انتخاب در برنامه اکسپرس اینتری ( مهاجرت سریع) از 450 امتیاز به 400 امتیاز  کاهش داده.

شرایط حال حاضر مهاجرت به کانادا

پس با توجه به شرایط ایده آلی که برای مهاجرت به کشور کانادا بوجود آمده ما تمام سعیمون رو می‌کنیم که از این به بعد دانشگاه‌های کانادا رو بهتون معرفی کنیم؛ اینکه کدوم دانشگاه چه رزومه‌ای برای پذیرش دانشجو نیاز داره، چطور استادی پلن بنویسین یا چطور ایمیل بزنین به اساتید و چه زمانی مناسبه برای ایمیل زدن به استاد. شما با تهیه پکیج برتر مهاجر میتونین همه مراحل مهاجرت خود را بدون وکیل و هزینه اضافی خودتون انجام بدین. شما میتونین با فالو کردن پیج برتر مهاجر در اینستاگرام اخبار بروز مهاجرت را پیگیری کنین.

 

سوالات متداول اولین نکات در مورد مهاجرت به کانادا



صفحه اینستاگرام کانال تلگرام
مشاوره رایگان ویزای توریستی:021 88828391