20 درصد تخفیف ثبت نام لاتاری: dv2025

آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2023

آموزش ثبت نام لاتاری

فرصت ثبت نام لاتاری و زندگی در آمریکا یکی از رویا های افراد در سراسر دنیا است. این شانس نصیب هر شخصی نمی شود و میتوان گفت که فرصت فوق العاده کمیابی است. سالیانه میلیون ها نفر در سراسر جهان در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام می کنند. ثبت نام در لاتاری آمریکا بسیار ساده است، هر فردی می تواند تنها با داشتن حداقل دیپلم 12 ساله و پاسپورت معتبر در این قرعه کشی از طریق سایت برتر مهاجر به سادگی و در کمترین زمان ثبت نام خود را انجام دهند؛ دوستانی که دیپلم 11 ساله دارند یا اصلاً دیپلم ندارند نگران نباشند، در بخش های پایانی این مقاله راهکاری برای این عزیزان ارائه دادیم که مشکل خود را حل کنند.

به طور کلی در این مقاله از سایت برتر مهاجر ابتدا یاد خواهید گرفت که چطور ثبت نام لاتاری 2023 در سامانه برتر مهاجر انجام دهید. در ادامه مقاله در مورد نحوه گرفتن عکس مخصوص لاتاری گرین کارت آمریکا، حل مشکل نداشتن دیپلم یا دیپلم 11 ساله، مزایای برنده شدن در لاتاری را توضیح خواهیم داد و در نهایت سؤالات متداول در این باره را مطالعه خواهید کرد. لازم به ذکر است در هر قسمت از مقاله اگر برایتان سؤال یا ابهامی پیش آمد می توانید آن را در انتهای مقاله در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری 2023 در برتر مهاجر

شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری

پیش از اینکه نحوه ثبت نام لاتاری در برتر مهاجر را یاد بگیرید ابتدا باید یک سری شرایط را دارا باشید و یک سری مدارک را باید آماده کنید.

شرایط مورد نیاز ثبت نام لاتاری

  • مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله؛ در صورت نداشتن این مدرک می توانید از مورد بعدی استفاده کنید
  • سابقه کاری 2 ساله در 5 سال اخیر؛ افرادی که حداقل دیپلم 12 ساله داشته باشند نیازی به این مورد ندارند.
  • شهروند کشورهای مجاز برای لاتاری؛ ایران در لیست کشور های مجاز برای ثبت نام لاتاری 2023 است.

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری

  • مشخصات فردی
  • مشخصات خانواده؛ دوستانی که متأهل هستند باید اطلاعات همسر و فرزندان خود را وارد کنند.
  • عکس مخصوص لاتاری؛ در بخش های پایانی یاد می گیرید چطور یک عکس لاتاری از خودتان بیندازید. البته عکس مخصوص لاتاری را می توانید از عکاسی های معتبر شهر خود بگیرید.
  • پاسپورت دیگر لازم نیست 

نکته: ثبت نام لاتاری 2023 را شوخی نگیرید و اطلاعات خواسته شده را با دقت و وسواس زیاد وارد کنید. خیلی از برندگان سال های قبل به دلیل اشتباه وارد شدن اطلاعاتشان، نمی توانستند اقدامات بعد از برنده شدنشان را انجام دهند. پس در وارد کردن اطلاعات دقت کنید تا در صورت برنده شدن شانس مهاجرت به آمریکا را از طریق لاتاری از دست ندهید.

همچنین افرادی که عکس خود را مطابق پارامتر های سایت لاتاری ارسال نکنند، به صورت خودکار از دوره قرعه کشی حذف خواهند شد؛ البته دوستانی که ثبت نام لاتاری خود را از طریق برتر مهاجر انجام می دهند، نیاز نیست نگران باشند چون کارشناسان عکس های آن ها را بررسی و در صورت مناسب بودن، آن ها را ثبت نام می کنند، در غیر این صورت جهت دریافت عکس مناسب با این عزیزان در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را به آن ها ارائه می کنند.

رفع مسئولیت: اطلاعاتی مثل اطلاعات پاسپورت، مشخصات هویتی از جمله مواردی است که تشخیص صحت آن توسط کارشناسان برتر مهاجر امکان پذیر نیست، پس از صحت و سقم اطلاعات خود مطمئن شوید؛ همچنین در صورتی که اطلاعاتی را اشتباه وارد کردید می توانید تا قبل از نهایی شدن ثبت نامتان با کارشناسان برتر مهاجر در ارتباط باشید.

زمان ثبت نام لاتاری 2023

زمان ثبت نام لاتاری 2023

به طور کلی زمان نام نویسی لاتاری هر ساله از اواسط مهر تا اواسط آبان ماه است. اگر اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید و در بازه زمانی ذکر شده نیستید، می توانید برای  پیش ثبت نام لاتاری اقدام کنید تا در زمان مشخص کارشناسان اطلاعات تان را بررسی و ثبت نام شما را نهایی کنند. از مزایای پیش ثبت نام در لاتاری این است که در صورت فراموش کردن بازه زمانی ثبت نام، ثبت نام شما به صورت خودکار انجام می شود و در نهایت هزینه کمتری برای نام نویسی لاتاری گرین کارت خود انجام می دهید.

گام به گام برای ثبت نام لاتاری در سامانه برتر مهاجر

ثبت نام لاتاری 2023 در سامانه برتر مهاجر

برای ثبت نام لاتاری 2023 گرین کارت آمریکا ابتدا وارد سامانه هوشمند برتر مهاجر می شوید. برای ورود از دکمه زیر استفاده کنید. سامانه نام نویسی لاتاری زمانی که وارد این سامانه شدید، در ابتدا یک سری توضیحات برای شما داده شده که لازم است آن ها را با دقت مطالعه کنید. بعد از گذراندن توضیحات میرسیم به بخش فرم ثبت لاتاری، این فرم دارای 3 بخش است که شامل مشخصات، تأیید اطلاعات و تکمیل است. در ادامه این سه بخش را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

قسمت اول: مشخصات فردی

مشخصات فردی در ثبت نام لاتاری آمریکا

در این قسمت از شما اطلاعات شخص اصلی ثبت نام کننده را می خواهد که شامل موارد زیر است.

نام و نام خانوادگی؛

این فیلد ها را دقیقاً باید مطابق پاسپورت خود و به صورت انگلیسی وارد کنید. کوچک یا بزرگ بود حروف انگلیسی مهم نیست اما بهتر است با حروف بزرگ آن ها را یادداشت کنید.

آخرین مدرک تحصیلی؛

در انتخاب گزینه های این فیلد حتماً توجه کنید. اگر در حال تحصیل هستید باید حتماً گزینه های در حال تحصیل را وارد کنید و در صورتی که مدرک خود را دریافت کردید، می توانید مدرک مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید به شرح زیر است:

  • زیر دیپلم
  • محصل دبیرستان
  • دیپلم
  • فوق دیپلم
  • دانشجوی لیسانس
  • لیسانس
  • دانشجوی فوق لیسانس
  • فوق لیسانس
  • دانشجوی دکترا
  • دکترا

جنسیت؛

در این فیلد تنها دو مورد زیر را می توانید انتخاب کنید:

  • مرد
  • زن

در صورتی که جنسیت خود را جزء این دو دسته نمی دانید، چاره‌ای جز انتخاب یکی از این دو گزینه را ندارید؛ شما باید بررسی کنید که به لحاظ چهره، جنس بیولوژیکی و اندام جنسی بیشتر به کدام سوء می روید.

تاریخ تولد شما؛

تاریخ تولد را حتماً باید به صورت میلادی وارد کنید. برای پیدا کردن تاریخ میلادی می توانید از پاسپورت خود استفاده کنید. البته در سامانه هوشمند ثبت نام لاتاری برتر مهاجر می توانید تاریخ تولد خود را به صورت شمسی وارد کنید تا به صورت خودکار تاریخ تولدتان به تاریخ میلادی تبدیل شود. برای وارد کردن تاریخ به صورت شمسی باید تیک گزینه “تاریخ شمسی؟” را انتخاب کنید.

محل تولد شما؛

این مورد شامل دو فیلد کشور و شهر است. در اینجا کشور به صورت پیش فرض ایران انتخاب شده ولی در صورتی متولد کشور دیگری هستید می توانید از لیست، کشور خود را انتخاب کنید. شهر محل تولد خود را نیز می توانید مطابق پاسپورتتان وارد کنید.

آپلود عکس؛

این آخرین قسمت از بخش مشخصات فردی است. برای ارسال عکس خود می توانید روی گزینه آپلود عکس کلیک کرده و عکس مورد نظرتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عکس ارسالی باید عکس مخصوص لاتاری باشد. در صورتی این نوع عکس را ندارید می توانید تیک گزینه “عکسم آماده نیست بعداً می‌فرستم” بزنید و در آینده عکس خود را برای کارشناسان ارسال کنید تا پروفایل شما را تکمیل و ثبت نام نهایی شما انجام شود.

قسمت دوم: مشخصات خانواده

مشخصات خانواده در ثبت نام لاتاری

در این بخش وضعیت تأهل خود را بر اساس وضعیت کنونی خود را وارد کنید. یک سری از افراد متأهل تمایل به همراه کردن خانواده خود ندارند، این افراد نیز باید مشخصات خانواده خود را در این فرم وارد کنند و زمانی که برنده شدند اقدامات مربوطه برای همراه نکردن خانواده خود انجام دهند. عزیزانی که تا به حال ازدواج نکرده اند و مجرد هستند نیازی به تغییر گزینه های این بخش ندارند. به طور کلی در این بخش دو فیلد وضعیت تأهل، تعداد فرزند وجود دارد

وضعیت تأهل؛

این قسمت شامل گزینه های زیر است که باید مطابق وضعیت خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

  • مجرد ازدواج نکرده
  • مجرد مطلقه
  • مجرد همسر فوت کرده
  • متأهل

تعداد فرزند؛

در این قسمت می توانید از بین گزینه ها 0 تا 8 مطابق تعداد فرزندان خود را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که فرزندان بالای 21 سال خود را نباید وارد کنید. همچنین یک سری از افراد فرزندان غیر خونی سرپرستی می کنند که آن ها را نیز باید وارد کنند. در مرحله مشخصات خانواده زمانی که گزینه متأهل را انتخاب می کنید دو قسمت مشخصات همسر و مشخصات فرزندان (در صورت انتخاب تعداد فرزند) خواهید داشت که در ادامه هر کدام آن ها را به صورت مختصر شرح خواهیم داد.

قسمت دوم (بخش الف): مشخصات همسر

مشخصات همسر در ثبت نام لاتاری

این بخش دقیقاً مانند بخش مشخصات فردی باید تکمیل گردد. بخش همسر نیز همانند بخش شخص اصلی بسیار مهم است و باید اطلاعات آن با دقت و حوصله وارد شود. دوستانی که می خواهند به صورت دوشانسه ثبت نام کنند این نکته را بدانند که زمان ثبت نام نهایی کارشناسان به جز خودشان یک بار همسرشان به عنوان فرد اصلی ثبت نام می کنند، پس در وارد کرد مشخصات همسر توجه زیادی داشته باشید.

نکته: همان طور که متوجه شدید در لاتاری شما می توانید شانس خود را دو برابر کنید. اصطلاح دو شانسه ثبت نام لاتاری کردن به این معناست که افراد متأهل می توانند اسم خود را دو بار در سایت لاتاری ثبت کنند. دوستان متأهلی که در سامانه برتر مهاجر ثبت نام می کنند اگر گزینه “ثبت نام دو شانسه می‌خواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته می‌توانید بعداً ارسال کنید” که در پایان بخش مشخصات همسر هست را فعال کنند به صورت دو شانسه ثبت نام می شوند. این گزینه به صورت پیش فرض فعال است، در صورتی که تمایل به دو برابر کردن شانس خود ندارید می توانید این گزینه را غیر فعال کنید.

قسمت دوم ( بخش ب): مشخصات فرزند

مشخصات همسر در ثبت نام لاتاری

این بخش را هم مانند بخش مشخصات فردی باید وارد کنید. در این بخش به تعداد فرزندانی که در قسمت خانواده وارد کردید باید به همان تعداد، مشخصات تک‌تک فرزندان خود را نیز وارد کنید. توجه کنید که فرزندانتان برای ثبت نام لاتاری نیازی به پاسپورت ندارند اما در صورتی که برنده شدید حتماً باید برای آنها هم درخواست پاسپورت بدهید تا بتوانند به راحتی از کشور خارج شوند. از آنجایی که بعضی از عزیزان فرزندانشان پاسپورت ندارند باید در وارد کردن نام و نام خانوادگی آن ها دقت داشته باشند که به لحاظ املایی به انگلیسی صحیح وارد کنند.

قسمت سوم: اطلاعات محل سکونت

مشخصات محل سکونت در ثبت نام لاتاری

در این قسمت از شما 7 مورد اطلاعات می خواهد. این موارد شامل کشور، استان، شهر، آدرس، شماره موبایل، کد پستی و آدرس ایمیل است. در ادامه توضیحات مختصری برای هر کدام از موارد برای شما خواهیم داد.

کشور؛

در این فیلد از میان گزینه ها موجود محل سکونت فعلی خود را انتخاب کنید.

استان؛

بعد از انتخاب کشور باید استان محل سکونت فعلی خود را وارد کنید. در صورتی که محل سکونت فعلیتان ایران نیست، باید استان محل سکونتتان را به صورت دستی وارد کنید.

شهر؛

در این فیلد تفاوتی ندارد که به عنوان کشورتان کدام گزینه را انتخاب کرده اید، این فیلد را باید به صورت دستی و بهتر است به صورت فینگلیش وارد کنید.

آدرس؛

در وارد کردن آدرس دقت زیادی داشته باشید، در صورت برنده شدن لاتاری، مهم است که آدرس ها دقیق باشند. این فیلد را بهتر است به انگلیسی وارد کنید اما در صورتی که آدرس خود را نمی توانید به صورت انگلیسی وارد کنید، می توانید به صورت فارسی وارد کنید تا کارشناسان برتر مهاجر آن را تبدیل کنند.

شماره موبایل؛

در این فیلد باید شماره شخص اصلی وارد شود. سعی کنید شماره‌ای وارد کنید که همیشه در دسترس باشد، در صورتی که مشکلی در فرم تان داشته باشید کارشناسان برتر مهاجر با این شماره با شما در ارتباط هستند.

کد پستی؛

این فیلد اجباری نیست ولی اگر وارد شود بهتر است. اگر کد پستی خود را ندارید می توانید از طریق روش های ذکر شده در مقاله “zip code آمریکا چیست؟” می توانید کد پستی خود را دریافت کنند. برای وارد کردن کد پستی باید گزینه “کد پستی همراهم نیست یا ندارم” را غیر فعال کنید و کد پستی خود را وارد کنید.

آدرس ایمیل؛

یکی دیگر از مواردی که در ثبت نام لاتاری باید وارد کنید ایمیل است. در صورتی که آدرس ایمیل ندارید، کارشناسان، ایمیل برتر مهاجر را هنگام ثبت نام وارد می کنند. پیشنهاد ما این است که یک ایمیل که به آن دسترسی دارید وارد کنید تا زمانی که برنده شدید به مشکل برخورد نکنید.

قسمت چهارم: مشخصات پاسپورت

مشخصات پاسپورت در ثبت نام لاتاری

در ابتدای این بخش اولین گزینه ای که به آن برخورد می کنید، گزینه “اطلاعات پاسپورت اکنون همراهم نیست ولی بعداً در پنل کاربری اعلام خواهم کرد” است. در صورتی که پاسپورت ندارید یا پاسپورتتان منقضی شده می توانید از این گزینه استفاده کنید تا بتوانید در آینده اطلاعات پاسپورت خود را برای کارشناسان برتر مهاجر ارسال کنید. دوستانی که پاسپورت معتبرشان آماده است باید فیلد های شماره پاسپورت شما، کشور صادر کننده پاسپورت شما، تاریخ انقضای پاسپورت شما وارد کنند. البته این فیلد ها برای همسرتان نیز وجود دارد که می توانید آن ها را نیز وارد کنید. در ادامه هر کدام از این موارد را توضیح مختصری خواهیم داد.

شماره پاسپورت شما (Passport NO)؛

شماره پاسپورت در صفحه اول پاسپورت وجود دارد که در مقابله Passport NO قرار دارد. در وارد کردن این شماره 9 رقمی دقت لازم را داشته باشید.

کشور صادر کننده پاسپورت شما (Country code)؛

در این فیلد کشوری که از آن پاسپورت دریافت کردید را وارد کنید.

تاریخ انقضای پاسپورت شما (Deta of Expiry)؛

در این بخش که شامل سه فیلد است باید روز، ماه و سال تاریخ انقضای پاسپورتتان را وارد کنید. مراقب باشید روز و ماه را جا به جا وارد نکنید.

یادتان باشد: برای ثبت نام دوشانسه حتماً نیاز به اطلاعات پاسپورت همسر است. در صورتی که اطلاعات پاسپورت همسرتان را نداشته باشید، امکان ثبت نام به صورت دو شانسه وجود ندارد.

ثبت نام دوشانسه چیست؟

ثبت نام لاتاری 2023 دوشانسه

زمانی که افراد متأهل یک بار خودشان را به عنوان شخص اصلی و همسر و فرزندان شان را به عنوان زیر مجموعه ثبت نام می کنند، در لاتاری گرین کارت آمریکا یک شانس دارند. حالا اگر یک بار همسرشان را به عنوان شخص اصلی و خودشان و فرزندانشان به عنوان زیر مجموعه ثبت نام کنند، یک شانس دیگر برای خود ثبت می کنند. در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر نیازی به دو بار ثبت نام ندارید، عزیزان متأهلی که در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر اقدام به نام نویسی می کنند به صورت خودکار کارشناسان برایشان طبق الگوی بالا ثبت نام لاتاری آن ها را انجام می دهند.

بعد از اینکه تمامی بخش های فرم را با دقت پر کردید باید قوانین و مقررات برتر مهاجر را تأیید کنید. گزینه این بخش به صورت پیش فرض فعال است و در صورت غیر فعال کردن آن نمی توانید ثبت نام لاتاری خود را نهایی کنید. دوستان عزیز خواهشمندیم قوانین و مقررات را با دقت مطالعه کنید تا در آینده به مشکل نخورید. بعد از اینکه قوانین را مطالعه کردید، دکمه “بعدی” را بزنید.

بخش تأیید پیامک ثبت نام لاتاری

به دلیل مشکلات مخابراتی، گاهی اوقات پیامک برای افراد ارسال نمی شود یا بعضی از افراد پیامک های تبلیغاتی خود را غیر فعال کردند، این بخش را فعلاً غیر فعال کردیم؛ بنابراین مطمئن شوید که شماره همراهتان را در فرم صحیح باشد.

بخش تکمیل ثبت نام لاتاری

بعد از اینکه اطلاعات خود را در سیستم ثبت کردید، سامانه به صورت خودکار هزینه شما را محاسبه می کند و برای شما نمایش می دهد. اگر کد تخفیف دارید می توانید آن را اعمال کنید تا هزینه کمتری برای ثبت نام خود پرداخت کنید. در نهایت با زدن دکمه پرداخت هزینه ثبت نام و تکمیل درخواست به صفحه درگاه بانکی منتقل می شوید که بعد از پرداخت، ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا شما در سامانه برتر مهاجر نهایی می شود.

اگر بعد از اینکه ثبت نام خود را نهایی کردید و متوجه شدید بخشی از اطلاعات خود را اشتباه ارسال کرده اید، بلافاصله در اسرع وقت با کارشناسان برتر مهاجر در ارتباط باشید. حال که آموختیم چطور در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر نام نویسی کنیم، می خواهیم در مورد عکس مخصوص لاتاری صحبت کنیم. دوستانی که می خواهند عکس مخصوص لاتاری را خودشان بگیرند حتماً این بخش را با دقت مطالعه کنند. البته عزیزانی که می خواهند عکسشان را از عکاسی ها تهیه کنند، خواندن این بخش از مقاله برایشان خالی از لطف نیست.

نحوه گرفتن عکس مخصوص لاتاری گرین کارت آمریکا

همان طور که تا الان متوجه شدید عکس مخصوص لاتاری لاتاری یکی از مهم ترین عوامل ثبت نام لاتاری است. فرایند قرعه کشی به این صورت است که اگر عکس مناسب نداشته باشید، سیستم به صورت خودکار شما را از دوره قرعه کشی حذف می کند. در این بخش از مقاله در مورد وضعیت و خصوصیات عکس مخصوص لاتاری خواهیم گفت.

وضعیت عکس مخصوص لاتاری

وضعیت عکس مخصوص لاتاری

از مهم ترین شرایطی که عکس مخصوص لاتاری باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • پس زمینه روشن
  • فضای دور سوژه
  • حالت چهره

پس زمینه روشن

یکی از عوامل بسیار مؤثر در عکس لاتاری، پس زمینه است. عکسی که می گیرید باید پس زمینه بدون طرح، منظره، شخص یا شیء مزاحم باشد. در واقع پس زمینه باید رنگ سفید یا یک رنگ کاملاً روشن باشد. توجه داشته باشید هم رنگ بودن لباس با رنگ پس زمینه باعث رد شدن عکس شما خواهد شد.

فضای دور سوژه

عکس های نامناسب برای لاتاری 2

برای تعیین فضای دور سوژه باید به فاصله دوربین تا سوژه مورد نظر دقت کنید. نه خیلی دور شوید که سوژه دارای فضای بیش از حد باشد، نه خیلی نزدیک باشید که هیچ فضایی نداشته باشد. به طور معمول و استاندارد فاصله عکاس تا سوژه باید 1 متر و 25 سانتی متر باشد. در نهایت عکاس هنگام گرفتن عکس باید به این نکته توجه کند که سرشانه ها و سر سوژه کامل در عکس بیفتند. یعنی اگر فاصله ذکر شده کافی نبود کمی دورتر یا نزدیک تر شود.

حالت چهره

عکس های نامناسب برای لاتاری 3

چهره نباید هیچ حالت خاصی مانند خنده، گریه، اخم، شکلک و … داشته باشد. فرد مورد نظر باید با دهان بسته به طوری که دندان ها پیدا نباشد مستقیماً به لنز دوربین نگاه کرده و سر وی کاملاً رو به روی دوربین، عکس خود را بیندازد.

دیگر نکات

عکس های نامناسب برای لاتاری 4

اول: از هر گونه عینک که باعث باز تاب نور می شود استفاده نکنید؛ این کار باعث رد شدن عکس شما در لاتاری می شود. عکس های نامناسب برای لاتاری 5

دوم: مواردی مثل داشتن ریش و سبیل پر حجم ممنوع است زیرا باعث پوشاندن بخشی از صورتتان می شود. اگر می خواهید ریش و سبیل داشته باشید باید حجم آن بسیار کم باشد تا صورتتان به طور کامل و واضح مشخص باشد. از دیگر موارد، داشتن کلاه گیس یا کلاه است که باعث رد شدن عکس شما در لاتاری می شود.

سوم: عکس گرفته شده برای لاتاری باید نهایتاً مربوط به شش ماه گذشته باشد. بیشتر از این زمان ممکن عکس شما در سامانه لاتاری رد شود.

چهارم: هر گونه تاری، روتوش، اصلاح صورت و… در فتوشاپ باعث رد شدن عکس شما می شود. این مورد ممکن است بعد از برنده شدنتان اتفاق بیفتد که شما را دچار زیان مالی خواهد کرد.

پنچم: به فضای دور عکس توجه داشته باشید؛ به هیچ عنوان فضای دور عکس نباید خالی باشد. عکس های نامناسب برای لاتاری 6

ششم: وجود نور خیلی زیاد یا نور خیلی کم، وجود سایه روی پس زمینه، روی صورت و بدن از دیگر عواملی که باعث رد شدن عکس شما در لاتاری می شود.

نکته مهم: داشتن هرگونه کلاه که مربوط به مذهب می باشد، ایرادی ندارد اما هر گونه پوشش غیر عادی که ارتباطی با مذهب فرد نداشته باشد، مورد قبول قرار نمی گیرد. از مهم ترین عوامل در عکس مشخص بودن قرص کامل عکس می باشد.

شرایط گرفتن عکس لاتاری برای خانم ها

یک: بانوان عزیز برای گرفتن عکس لاتاری محدودیت حجاب ندارید اما باید به این موضوع توجه کنید که حجابتان نباید صورتتان را بپوشاند؛ در واقع باید هنگام عکاسی قرص کامل صورت پیدا باشد.

دو: از هر گونه آرایش های سنگین خودداری کنید و تنها یک آرایش ملایم کافی است.

سه: استفاده از هر گونه اکسسوری مانند گوشواره، گردنبند و هر گونه زیورآلاتی که مربوط به صورت و گردن است، ممنوع است.

چهار: داشتن هر گونه لنز رنگی باعث رد شدن عکس شما می شود.

مشخصات فنی عکس مخصوص لاتاری

  • رزلوشن عکس 300 پیکسل باشد.
  • فرمت عکس باید حتماً JPEG باشد.
  • حجم فایل کمتر از 240 کلیوبایت باید باشد.
  • تراکم عکس باید دارای 24-bit color باشد.
  • اندازه عکس باید در ابعاد 600×600 پیکسل باشد.

شرایط دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

وضعیت دارندگان دیپلم 11 ساله

دوستانی که دارنده دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند و در دوره‌ ی 11 ساله تحصیل کرده اند برای ثبت نام لاتاری و مهاجرت از طریق لاتاری به مشکل برخورد می کنند. اما هر مشکلی راه حلی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. شما می توانید مطابق شرایط خود یکی از این راه حل ها را انتخاب کنید.

راه حل اول

در این راه می توانید یکی از رشته های نظری را انتخاب کنید و در آن رشته تحصیل ، دیپلم خود را دریافت کنید. البته در نظام جدید تحصیلی رشته های فنی و حرفه ای نیز 12 ساله شده اما بهتر است در همان رشته های نظری تحصیلی کنید. توجه داشته باشید که این راه زمان زیادی از شما خواهد گرفت و ممکن است تحصیلات دوباره برای شما مشکل باشد.

راه حل دوم

در این راه می توانید در رشته ی تحصیلی خود ادامه تحصیل بدهید و برای فوق دیپلم اقدام کنید. راه میان‌بر این روش این است که شما بعد از یک سال تحصیل، ریز نمرات خود را ترجمه و به آفیسر تحویل دهید. البته در صورتی که تحصیلات خودتان را به اتمام برسانید و مدرک کاردانی (کارشناسی ناپیوسته) دریافت کنید دیگر نیازی به ریزنمراتتان ندارید.

راه حل سوم

در آخر اگر حوصله تحصیلات ندارید باید از طریق سابقه کاری خود اقدام کنید. در این روش باید 2 سال سابقه کاری در 5 سال گذشته داشته باشید. البته توجه کنید که هر سابقه کاری مورد قبول نیست. برای اینکه متوجه شوید که سابقه کاری شما مورد قبول هست یا نه می توانید به سایت onetonline مراجعه کنید. بعد از جستجو موضوع سابقه کاری خود، باید به امتیاز یا SVP آن دقت کنید؛ تنها مشاغلی که امتیاز آن ها 7 به بالا باشد مورد قبول است. این افراد می توانند به جای ارائه مدرک تحصیلی خود سابقه کاری خود را ارائه دهند.

مطلب پیشنهادی: آموزش کار با سایت onetonline برای بررسی امتیاز شغلی

مزایای برنده شدن در لاتاری

مزایای برنده شدن در لاتاری این روز ها بین مردم شایعاتی شده که افرادی که برنده لاتاری می شوند، خانه، پول و ماشین دریافت می کنند. واقعیت این‌طور نیست و برنامه مهاجرتی لاتاری آمریکا، به افرادی که برنده می شوند، تنها گرین کارت آمریکا ارائه می دهد. دوستانی که موفق به دریافت گرین کارت آمریکا می شوند، می توانند آزادانه هر کدام از ایالت‌های آمریکا زندگی کنند. این کارت مختص اتباع خارجی در آمریکا است که با دارا بودن آن می توانند همانند تمامی شهروندان آمریکایی زندگی، تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری کنند.

تنها موردی که دارندگان گرین کارت آمریکا از آن محروم هستند، نداشتن حق رأی در انتخابات آمریکا است. همچنین در بعضی از مشاغل دولتی آمریکا نمی توانند استخدام شوند. به غیر از موارد ذکر شده در بالا هیچ چیز دیگری به برندگان برنامه مهاجرتی لاتاری تعلق نمیگیرد. البته در آمریکا مدل دیگری لاتاری برگزار می شود که افراد می توانند مبلغ قابل توجهی پول در آن برنده شوند که از جزئیات آن اطلاعی نداریم.

سوالات متداول

قبل از اینکه سؤالات متداول را مطالعه کنید این نکته را توجه کنید که شما می توانید سؤالات و ابهامات خود را در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

بعد از دریافت پیامک تأیید انجام ثبت نام لاتاری چگونه متوجه بشویم که ثبت نام انجام شده است؟

بعد از اینکه شما تمامی مراحل را با موفقیت به انجام رساندید، کارشناسان ما اطلاعات شما را دریافت نموده و فرایند نام نویسی شما را انجام می‌دهند. پس از پایان پروسه نام نویسی شما، سایت وزارت امور خارجه آمریکا کد پیگیری ارائه می دهد. کارشناسان ما این کد را به همراه جزئیات برای شما ارسال خواهند کرد.

پس از برنده شدن لاتاری و دریافت ویزا برای ورود به آمریکا چقدر فرصت داریم؟

پس از اینکه مصاحبه شما انجام شد، برایتان ویزا صادر می گردد. از زمان صدور ویزا تا شش ماه فرصت دارید تا وارد خاک ایالات متحده شوید. در غیر این صورت ویزای شما باطل شده و شانس خود را از دست می دهید. البته مهلت اعتبار ویزای شما حداکثر 6 ماه است و در اصل به تاریخ انقضای مدیکال بستگی دارد.

آیا سربازان نیز می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟

سربازانی که دارای پاسپورت معتبر هستند می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. اما به این مورد توجه نمایید که در صورت برنده شدن در لاتاری به طور کلی تا 9 ماه فرصت دارید که از کشور خارج شوید در غیر این صورت شانس خود را از دست می دهید.

آیا دانشجویان نیز می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنند؟

بله دانشجویانی که پاسپورت داشته باشند می توانند در لاتاری شرکت کنند. قسمتی از فرم لاتاری وجود دارد که باید وضعیت دقیق تحصیلی خود را بیان نمایید. اگر در حال تحصیل در هر مقطعی هستید باید گزینه در حال تحصیل آن مقطع را انتخاب نمایید. دانشجویان باید تا قبل از زمان اعلام شده در خاک آمریکا حضور داشته باشند. برای ادامه تحصیلات خود نیز باید اقدامات لازم برای انتقال و معادل سازی را انجام دهند.

اگر بعد از ثبت نام لاتاری ازدواج کردم یا طلاق گرفتم چه کاری باید بکنم؟

باید هرگونه تغییرات در این موضوع را به کارشناسان برتر مهاجر اعلام کنید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند. در صورتی که طلاق گرفته اید باید اسناد آن را ارائه دهید و تنها برای خود می توانید فرم درخواست گرین کارت را تکمیل نمایید.

اگر بعد از ثبت نام لاتاری فرزند دار بشوم، آیا می‌توانم فرزندم را با خودم ببرم؟

در صورتی که قبل یا بعد از برنده شدن در لاتاری فرزندتان به دنیا بیاید. باید مشخصاتش را برای کارشناسان برتر مهاجر ارسال کنید تا آن ها اقدامات لازم انجام دهند.

برای ثبت نام لاتاری آیا برای فرزندان پاسپورت ضروری می‌باشد؟

برای ثبت نام لاتاری تنها می توانید فرزندان 18 تا 21 سال خود را ثبت نام نمایید. برای این اقدام فرزندان شما نیاز به پاسپورت ندارند. تنها جایی که پاسپورت الزامی می باشد برای خروج فرزند شما از کشور است. همچنین در صورتی که فرزندتان بین 18 تا 21 سن دارد و تصمیم به ثبت نام مستقل گرفته باشد، باید دارنده پاسپورت معتبر باشد.

برای ثبت نام لاتاری آیا برای همسر پاسپورت ضروری می‌باشد؟

خیر! اما اگر بخواهید ثبت نام لاتاری با دو شانس داشته باشید، حتماً پاسپورت برای همسرتان ضروری می باشد. برای دو شانسه شدن در نام نویسی لاتاری یک بار خود را به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندانتان را به عنوان همراه و یک بار همسرتان را به عنوان متقاضی اصلی و خود و فرزندانتان را به عنوان همراه نام نویسی می کنید.

از کجا بفهمم پاسپورتم معتبر است و تاریخ انقضا پاسپورت کجا قرار دارد؟

یکی از موارد مهم در لاتاری 2022، معتبر بودن پاسپورت است. پاسپورت معتبر باید از مراکز خدمات الکترونیکی پلیس به علاوه 10 صادر گردد و پاسپورت نباید منقضی شده باشد. افرادی که برای ثبت نام لاتاری پاسپورت جعلی و تاریخ گذشته استفاده کنند، شانس برنده شدنشان را از دست می دهند.

آیا با ثبت نام چندباره در وب سایت برتر مهاجر شانس ما افزایش پیدا می‌کند؟

خیر! افرادی که چندین بار در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر ثبت نام کنند شانس برنده شدنشان را از دست می دهند. برای افزایش شانس برنده شدن باید متأهل باشید تا بتوانید شانس خود را دو برابر نمایید. در ضمن برای دو شانسه شدن نیز نیازی به ثبت نام دوباره ندارید زیرا کارشناسان برتر مهاجر با یک بار ثبت نام شما این اقدام را انجام خواهند داد.

فرق ثبت نام حضوری و غیر حضوری در چیست ؟

به لحاظ فرایند نام نویسی و نتیجه هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آن هزینه ثبت نامی می باشد که در ثبت نام حضوری به دلیل صرف زمان بیشتر کارشناسان برتر مهاجر، هزینه بیشتر باید بپردازید. البته افرادی که از ثبت نام حضوری استفاده می کنند می توانند از خدمات حرفه ای برای عکس لاتاری خود بهره‌مند شوند. از اینکه تا انتهای مقاله آموزش ثبت نام لاتاری با برتر مهاجر همراه بودید؛ سپاسگزاریم.

سوالات متداول آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2023



صفحه اینستاگرام کانال تلگرام
مشاوره رایگان ویزای توریستی:021 88828391

پیشنهادات ما به برندگان لاتاری

لاتاری برنده شده اید و مشاوره احتیاج دارید؟

مشاوره و راهنمای برندگان لاتاری

دیدگاه های این مطلب

  1. نویسنده دیدگاه: شایان
    2020-04-27

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخوام بدونم با این وضعیت کرونا مصاحبه سفارت برای لاتاری چی میشه؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان
      2020-04-29

      سلام خدمت شما دوست گرامی با انتشار این ویروس آقای ترامپ برای امنیت مشاغل در آمریکا برنامه لاتاری را حذف نمی کنند و آن را به تاریخی دیگر مکول می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  2. نویسنده دیدگاه: ایمان طوسی
    2020-10-07

    با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز.ببخشید سوالم اینه که در صورت منقضی شدن اعتبار پاسپورت بعداز ثبت نام لاتاری چه کاری باید انجام داد؟
  3. نویسنده دیدگاه: ندا
    2020-10-08

    سلام وقت بخیر هنوز وقت مصاحبه م نشده ولی نگرانیم بابت این هست که دانشجو کارشناسی نرم افزار هستم و درسم هنوز تموم نشده در صورتی که گرین کارت بگیرم شرایط به چه شکل هست؟ میتونم معادلساری کنم و در امریکا ادامه بدم یا هر ۶ ماه رفت و امد کنم؟ در صورت معادلسازی هزینه تحصیل چقدر هست؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-17

      سلام خدمت شما دوست گرامی به دلیل متفاوت بودن فرایند معادل سازی هر کدام رشته ها و دانشگاه ها، اطلاعات دقیقی در مورد معادل سازی نداریم. برای دریافت اطلاعات دقیق می توانید با اساتید دانشگاه خود و دانشگاه مقصدتان در اتباط باشید و جزئیات آن با خبر شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  4. نویسنده دیدگاه: ...
    2020-10-08

    سلام همین الان می‌شود برای ثبت نام اقدام کرد
  5. نویسنده دیدگاه: احسان
    2020-10-15

    سلام وقت بخیر. من موقع وارد کردن اطاعات پاسپورت حرف اول پاسپورت که انگلیسی هست رو کوچیک وارد کردم. ایا مشکلی پیش میاد؟؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-17

      سلام خدمت شما دوست گرامی خیر مشکلی از این بابت برای شما پیش نمیاد در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  6. نویسنده دیدگاه: مرتضی
    2020-11-10

    سلام وقتتون بخیر ، من در لاتاری ۲۰۲۲ ثبت نام کردم ، اما پرینت آخر رو نتونستم بگیرم و سایت قطع شد ، برای بازیابی چیکار باید کنم ؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2020-12-06

      سلام خدمت شما دوست گرامی برای اینکار باید از ایمیل خود برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  7. نویسنده دیدگاه: وهامان آهنگری
    2021-07-17

    مگه ثبت نام لاتاری رایگان نیست! چرا باید تو سامانه شما ثبت نام کنم؟!
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-17

      سلام خدمت شما دوست گرامی پروسه مهاجرت را نباید دست کم گرفت. ما روزانه تماس ها زیادی داریم که به دلیل ثبت نام اشتباه فراینده مهاجرتشان به مشکل خود و از ما کمک می خواهند. با ثبت نام در مجموعه ما تمامی اطلاعاتتون توسط کارشناس خبره بررسی می شود و یک ثبت نام اصولی برای شما انجام می شود. به این نکته توجه کنید که افرادی که در مجموعه برتر مهاجر ثبت نام کنند و برنده شوند تمامی خدمات برتر مهاجر برای برندگان رایگان می شود. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  8. نویسنده دیدگاه: گلناز
    2021-07-17

    سلام وقت بخیر من تمام مراحل ثبت نام را انجام دادم ولی تو مرحله پرداخت به مشکل خوردم چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-17

      سلام خدمت شما دوست گرامی از اینکه ما را انتخاب کردید، سپاسگذاریم؛ شما می توانید با کارشناسان برتر مهاجر از طریق تلفن های درج شده در انتهای سایت در اتباط باشید و مشکل خود را حل کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام خدمت شما دوست عزیز لطفا برای رفع مشکل با شماره تماس دفتر مجموعه تماس حاصل فرمایید. به امید موفقیت
  9. نویسنده دیدگاه: سیروس
    2021-07-17

    دورد به شما من دیر با شما آشنا شدم بدبختانه پارسال خودم ثبت نام کردم بعد فهمیدم یه سری اطلاعاتم را اشتباه وارد کردم. الان برنده شدم چیکار کنم؟ کمک کنید
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-18

      سلام خدمت شما دوست گرامی برای حل مشکلتون باید با کارشناسان برتر مهاجر در تماس باشید تا شرایط شما با جزئیات بررسی کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام و درود خدمت شما برای بررسی وضعیت کیس خود لطفا با مشاورین مجموعه برتر مهاجر در تماس باشید .
  10. نویسنده دیدگاه: سمن
    2021-07-17

    سلام من الان ثبت نام کردم چطور بفهمم ثبت نامم نهایی شده؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-18

      سلام خدمت شما دوست گرامی بازه زمانی ثبت نام لاتاری از اواسط مهر ماه است، کارشناسان بعد از بررسی اطلاعات و ثبت نام نهایی در سایت لاتاری، تاییدیه ثبت نام را برای شما ارسال خواهند کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  11. نویسنده دیدگاه: شهرزاد
    2021-07-17

    سلام و عرض ادب چند روز پیش ثبت نام کردم چطور بفهمم برنده شدم یا نه؟ با تشکر از شما
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-18

      سلام خدمت شما دوست گرامی زمان اعلام نتایج لاتاری معمولا در اردیبهشت ماه است. در صورتی که در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر ثبت نام کردید، نتیجه از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  12. نویسنده دیدگاه: آزاده
    2021-07-17

    روزتون بخیررر اگر ثبت نام کنم و برنده بشم چطور میشه گرین کارتم را دریافت کنم؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-18

      سلام خدمت شما دوست گرامی بعد از برنده شدن یک سری اقدامات مانند تکمیل فرم DS، ارسال مدارک و ... دارید. بعد از انجام تمامی اقدامات به مصاحبه دعوت می شوید که درصورت قبول شدن در مصاحبه برای شما ویزای آمریکا صادر می شود. شما به محض رسیدن به خاک آمریکا می توانید برای گرین کارت خود اقدام کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  13. نویسنده دیدگاه: آوشن
    2021-07-17

    من می خواستم ثبت نام کنم، آیا تخفیفی برای ثبت نام دارد؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان (mijn)
      2021-07-18

      سلام خدمت شما دوست گرامی از حسن انتخاب شما سپاس گذاریم؛ برای دریافت تخفیف هنگام ثبت نام می توانید از کد تخفیف moshtari استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال از همین طریق مطرح نمایید. موفق و پاینده باشید.
  14. نویسنده دیدگاه: مرتضی س
    2021-09-07

    من متولد ۸ بهمن سال ۱۳۷۹ هستم . لاتاری ۲۰۲۳ رو میخوام برا کل خونوادم صبت نام کنم . میخواستم بدونم الان من اگر پدر یا مادرم برنده بشه میتونم باهاش برم یا حتی اگر برنده بشن ولی بعد از برنده شدنشون من ۲۲ سالم بشه(همونجور که گفتم بهمن ماه تولدم هست و ۲۲ ساله میشم) باز هم واجد شرایط هستم یا نمیتونم برم؟؟
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام و عرض ادب شما میتوانید زیر مجموعه والدین ثبت نام خود را نهایی کنید. و در صورت قبولی پدر یا مادر شما امکان دریافت ویزا را دارید.چراکه ملاک سنی در زمان ثبت نام لاتاری است نه بعد از آن . به امید موفقیت و پیروزی روز افزون
  15. نویسنده دیدگاه: شکوفه
    2021-09-12

    سلام یه سوال داشتم برای مدرک 12 سال تحصیلی دیپلم اگه نداشته باشیم و یک سال کمتر باشه میشه در عوض اون مدرک دیپلم تراش کاری یا کامپیوتر که جدای از تحصیلات مدرسه هست ارائه بدیم؟قبول شدست؟ممنون میشم کمکمون کنید..
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام و درود خدمت شما برای بررسی بیشتر کیس شما و دریافت پاسخ لطفا با دفتر مجموعه تماس حاصل فرمایید.
  16. نویسنده دیدگاه: حامد
    2021-10-20

    با عزض سلام وتشکر از راهنمای ارزنده اتان من در موقع تکمیل فرم چند بار جهت عکس از سایت خارج شدم ولی در نهایت موافقت را گرفتم (کدتایید)ایا این کار به معنای چند بار نام نویسی میشود؟
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام روز بخیر و عرض ادب چند بار نام نویسی در سایت برتر مهاجر رخ داده است ؟
  17. نویسنده دیدگاه: Mahsa
    2021-10-29

    سلام ببخشید ایمیلی ک وارد میکنیم باید ب اسم خودمون باشه؟
    • نویسنده دیدگاه: نویسنده
      2022-04-09

      سلام خیر لزومی ندارد اما حتما از آدرس ایمیلی استفاده کنید که به صندوق پستی آن دسترسی دارید.
  18. نویسنده دیدگاه: میلاد
    2022-10-10

    فرم لاتاری رو با حروف بزرگ باید پر کنیم یا فقط حرف اول بزرگ باشه؟
    • نویسنده دیدگاه: مهدی جورابچیان
      2022-10-27

      درود به شما تفاوتی ندارد

نظر خودتان را ارسال کنید