20 درصد تخفیف ثبت نام لاتاری: dv2025

بهترین دانشگاه های سوئد

سوئد به عنوان چهارمین کشور بزرگ در اروپا، در شمال این قاره واقع شده است. این کشور دو میلیون نفره یکی از کشور های حوزه اسکاندیناوی محسوب می شود و در سال های اخیر به علت رشد ناخالص داخلی و رتبه بسیار بالایی که در این زمینه کسب کرده است محبوبیت بسیار بالایی در بین مهاجران پیدا کرده. سوئد جزو کشور هایی است که سیاست های خود را در جهت حمایت از خانواده ها قرار داده و همواره امکاناتی برای فرزند آوری و سیاست های حمایت از خانواده و استحکام هر چه بیشتر آن ها در برنامه های خود داشته و اجرا می کند. پایتخت سوئد شهر استکهلم، همسایگان این کشور که کشور های دیگر اسکاندیناوی هم به حساب می آیند عبارتند از نروژ، دانمارک و فنلاند، و همچنین زبان رسمی این کشور سوئدی است.

بهترین دانشگاه های سوئد

اما علت اینکه شما می توانید این کشور را به عنوان یک مقصد تحصیلی انتخاب کنید دانشگاه های بسیار مطرح آن در سطح بین المللی است. هشت دانشگاه این کشور در بین 300 دانشگاه برتر رتبه بندی QS جای دارند و کشور سوئد همواره به عنوان یک قطب علمی در اروپا به شمار میرود. همچنین تحصیل رایگان در این کشور و انکانات تحصیلی بسیار زیاد آن، عامل راضی کننده دیگر برای انتخاب سوئد است. اما این ها تنها دلایلی که شما می توانید این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید نیست. این کشور در بسیاری از رنکینگ های بین المللی اقتصاد که کشور ها مختلف را از نظر اقتصادی و رفاه اجتماعی دسته بندی می کنند، در تاپ 10 آن ها جای گرفته و طی یک پژوهش در این کشور، امید به زندگی در میان زنان و مردان این کشور بیش از 80 درصد است.

بهترین دانشگاه های سوئد 1

کشور سوئد عضو مجمع جهانی سازمان ملل، محل پیدایش جایزه نوبل، عضو کنوانسیون های بین المللی بسیار زیاد و یک مقصد بسیار خوب برای بسیاری از افراد است. نزدم این کشور نشان داده اند علاوه بر نگاه فرامرزی که دارند، می توانند کمک های بیشماری به جامعه جهان کنند. این کشور را می توان یکی از بهترین کشور ها از نظر برابری ثروت دانست زیرا اختلاف طبقاتی بسیار اندکی بین مردمان ان وجود دارد و دسترسی به خدمات عمومی، بهداشتی و درمانی و دیگر خدمات در دسترس همگان قرار دارد و می توانند از آن ها استفاده نمایند. همچنین این کشور از جاذبه های توریستی و طبیعی بسیاری برخوردار است به طوری که شفق قطبی آن در نزدیکی قطب شمال هر ساله افراد بسیاری را به این منطقه می کشاند. در ادامه این مطلب قصد داریم فهرستی از 8 دانشگاه برتر این کشور به شما ارائه دهیم.

دانشگاه لوند

بهترین دانشگاه های سوئد 2

این دانشگاه را می توان یکی از برترین دانشگاه ها در حوزه تبادل اطلاعات دانست زیرا در بین 600 دانشگاه دیگر همکاری های پژوهشی دارد. همچنین از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا با رتبه 92 جهان در آخرین رتبه بندی رنکینگ QS به شمار می رود و همچنین در رتبه بندی های دیگری که معتبر هستند این دانشگاه همواره بین 100 دانشگاه برتر قرار داشته است.

دانشگاه اوپسالا

بهترین دانشگاه های سوئد 3

در حوزه اسکاندیناوی دانشگاه اوپسالا قدیمی ترین دانشگاه با قدمت 5 قر به شمار می رود. سابقه علمی و پژوهشی این دانشگاه شهرت و محبوبیت بسیاری به آن داده و همواره دانشگاه اوپسالا را در رنکینگ های بین المللی بین برترین ها قرار داده است؛ به طوری که در رنکینگ Qs رتبه 117 دارد.

مؤسسه ی سلطنتی فناوری

بهترین دانشگاه های سوئد4

این دانشگاه را جزو برترین دانشگاه های سوئد در رشته های مهندسی و پژوهش های دانشگاهی می دانند به طوری که فارغ التحصیلان این دانشگاه از نظر کارفرمایان، یک کارمند بسیار خوب به شمار می روند. این دانشگاه سلطنتی در استکهلم واقع شده و در بسیاری از رتبه بندی ها در بین 100 تای برتر است و رتبه بندی QSبه این دانشگاه رتبه 98 را داده است. این دانشگاه هم در جذب دانشجویان بین المللی بسیار فعال ظاهر شده.

دانشگاه استکهلم

بهترین دانشگاه های سوئد5

آموزش به زبان انگلیسی در بزرگترین دانشگاه منطقه اسکاندیناوی و همچنین رایگان بودن آن، دانشگاه استکهلم را در رتبه 200 رنکینگ QS قرار داده است. رشته علوم انسانی و هنر در این دانشگاه معروفیت و محبوبیت بسیاری در سطح جهانی دارد.

دانشگاه صنعتی چالمرز

بهترین دانشگاه های سوئد6

بیش از 40 درصد دانشجویان فنی و مهندسی که در سطح کشور سوئد مشغول به کار هستند در این دانشگاه تحصیل کردند. با وجود قرار گرفتن این دانشگاه در شهر بندری و کوچک یوتبوری در قسمت جنوب غربی سوئد رتبه این دانشگاه 125 رنکینگ QS است و جزو برترین ها به حسا می آید. رشته های علوم پایه، معماری و فنی و مهندسی این دانشگاه در سطح اروچا معروف است.

دانشگاه گوتنبرگ

بهترین دانشگاه های سوئد7

شهر به نسبت دانشجویی گوتنبرگ را می توان یکی از اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین شهر های کشور سوئد برای زندگی دانشجویی دانست. این شهر که دانشگاهی به همین نام هم دارد با جاذبه های توریستی خود، دانشجویان بین المللی بسیاری را به این شهر جذب می کند و ذر کنار همه این موارد رتبه 256 دنیا را هم دارد.

دانشگاه اومئو

بهترین دانشگاه های سوئد8

این دانشگاه را جزو ده دانشگاه برتر سوئد، 294 دانشگاه برتر دنیا در رتبه بندی QS و یک دانشگاه بین المللی و یک مقصد مناسب برای ادامه تحصیل می شناسند.

دانشگاه لینشوپینگ

بهترین دانشگاه های سوئد9

این دانشگاه در بین هشت دانشگاه معرفی شده دراین مطلب کمترین رتبه را دارد اما همچنان جزو برترین ها به شمار می رود. رتبه این دانشگاه 324 است و از نظر سطح آموزش هم کیفیت خوب و ممتازی را دارد.

دانشگاه های معرفی شده در این بخش تنها موسسه های آموزشی سوئد نیستند اما برترین آن ها به شمار می روند. بهترین مرجع برای یافتن برترین دانشگاه های هر کشور، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است. شما با مراجعه به وب سایت این وزارت خانه می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید را با رتبه بندی های مختلف مورد ارزیابی قرار دهید و بهترین مقصدر را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید.

سوالات متداول بهترین دانشگاه های سوئد



صفحه اینستاگرام کانال تلگرام
مشاوره رایگان ویزای توریستی:021 88828391