20 درصد تخفیف ثبت نام لاتاری: dv2025

راهنمای تکمیل فرم ds-160

فرم ds-160 چیست؟

نخستین مرحله برای گرفتن وقت سفارت آمریکا تکمیل فرم ds-160 می باشد. این فرم به منظور وارد کردن اطلاعات شخصی شما بوده و نخستین مرحله برای سنجش شما در سفارت ایالات متحده آمریکا می باشد. تمامی قسمت های این فرم باید به درستی و بادقت بسیار بالا تکمیل شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اشتباه در این فرم باعث می شود تا شما از سوی سفارت ریجکت شوید. برای پر کردن و تکمیل کردن این فرم نیاز به مدارک خاصی دارید که در بخش های بعد به آن اشاره خواهیم نمود. فرم

مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم DS-160

  1. پاسپورت: اولین و مهمترین مدرک مورد نیاز برای تکمیل این فرم پاسپورت می باشد.
  2. برنامه سفر: افراد و خانواده هایی که برنامه مشخص برای سفر به آمریکا را دارند مانند، متقاضیان فرصت های اطلاعاتی، دانشجویان و…. هدف خود را برای سفر به طور دقیق مشخص نمایند. متقاضی باید هدف خود را در فرم قرار بدهد.
  3. مسافرت های بین المللی در پنج سال اخیر: اگر در 5 سال اخیر وارد خاک آمریکا شده اید باید تاریخ ویزا و شماره ویزای خود در فرم وارد کنید. همچنین اگر سفرهای بین المللی دیگری نیز داشته باشید یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود و شانس شما برای دریافت ویزا بالا می برد.
  4. رزومه کاری و تحصیلی: اشخاصی که قصد دارند برای ویزای توریستی آمریکا اقدام کنند، باید تمامی مدارک شغلی و تحصیلی خود را ارائه نمایند و در سایت ثبت نماید. نکته قابل توجه این بوده، افرادی که قصد ادامه تحصیل و یا فرصت های مطالعاتی که مربوط به ویزای ( J و F ) می باشد باید هدف دقیق خود را مشخص نمایند.
  5. اطلاعات دیگر: برخی از متقاضیان ویزا در زمان مصاحبه ملزم به این هستند که مدارک خاص و بیشتری ارائه بدهند.

  نکات مهم درباره فرم ds-160

فرم ds-160 به غیر از مواردی که به آن اشاره نمودیم، حتما باید به انگلیسی نوشته شود و امکان نوشتن به زبان فارسی وجود ندارد. پاسخ دادن به تمامی به سوالات داخل فرم ضروری می باشد و 100 درصد باید انجام گیرد. اما مواردی وجود دارد که پر کردن آن اختیاری می باشد که اصطلاح آن optional می باشد.

مراحل پر کردن فرم DS-160

در  مرحله اول شما برای تکمیل این فرم ابتدا باید وارد سایت https://ceac.state.gov/ceac/ شوید. در قدم بعدی شما باید روی گزینه DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application کلیک کنید.

مرحله دوم تعیین کنسولگری سفارت ایالات متحده آمریکا: در این بخش زمانی که صفحه مورد نظر برای شما باز شده شما باید سفارت مدنظر خود را تعیین کنید. دقت داشته باشید فقط سه سفارت هستند که پذیرای ایرانیان می باشند یعنی دبی، آنکارا، ایروان و شما از بین از سه مورد باید بهترین گزینه ممکن را برای وقت دهی استفاده کنید.

مرحله سوم درخواست تکمیل فرم ds-160: بعد از انتخاب سفارت سه گزینه برای شما در صفحه سایت می آید تا فعالیت خود را برای تکمیل فرم مشخص کنید. این سه گزینه شامل:

START AN APPLICATION: درخواست فرم جدید،UPLOAD AN APPLICATION: ارسال درخواست ادامه مراحل تکمیل فرم DS-160 که از قبل در سایت ثبت کرده بودید، RETRIEVE AN APPLICATION: در این بخش شما درخواست ادامه تکمیل فرم می دهید که از قبل ارسال کرده اید را تایید می کنید.

مرحله چهارم تکمیل فرم DS-160 سفارت ایالات متحده آمریکا: این قسمت شما وارد صفحه Application Information می شوید و کار اصلی شما شروع می شود چرا که باید در چندین بخش اطلاعات فردی خود را به طور کامل ثبت کنید. همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد شما باید تمامی اطلاعات خود را مانند سوابق سفرهای خارجی، شغل و مدارک تحصیلی را به طور کامل ثبت نمایید.

مرحله پنجم ثبت کامل اطلاعات و ذخیره سازی آن ها: زمانی که شما موفق شدید اطلاعات خود را به طور کامل وارد کنید باید تمامی آن ها را ذخیره سازی کنید و بعد آن، همه آن ها را به ایمیل خود ارسال کنید.با این کار شما در زمان مصاحبه به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را به یاد داشته باشید.

در پایان زمانی که وقت مصاحبه به شما داده شد و شما در زمان مقرر در سفارت مدنظر حاضر شدید آفیسر اطلاعات شما را که قبلا در فرم ثبت کرده اید را بررسی می کند و شرایط شما را بررسی می کند. طبیعتا وقتی شما اطلاعات خود را به خوبی و به شکل کامل ثبت کرده باشید و همچنین مصاحبه خود را با موفق پشت سر بگذارید احتمال ویزا شدن شما چند برابر افزایش میابد و موفق خواهی شد تا ویزای ایالات متحده آمریکا را دریافت نمایید.

سوالات متداول راهنمای تکمیل فرم ds-160



صفحه اینستاگرام کانال تلگرام
مشاوره رایگان ویزای توریستی:021 88828391