20 درصد تخفیف ثبت نام لاتاری: dv2025

پکیج آموزش مهاجرت برتر مهاجر

میخوای مهاجرت رو یاد بگیری و بدون وکیل خودت کاراتو انجام بدی و بری ؟

پکیج ما انتخاب خوبی میتونه برات باشه

پکیج آموزش مهاجرت برتر مهاجر مشاهده پکیج

مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی چگونه ممکن است؟ همه چیز درباره مهاجرت به لیتوانی

مهاجرت به لیتوانی یکی از اهداف مهاجران در بسیاری از کشورهای جهان است. جمهوری لیتوانی بزرگترین کشور حوزه بالتیک است و یکی از بهترین کشورها از نظر تحصیل و سطح زندگی محسوب می شود. این کشور در سال 1990 و پس از فروپاشی جماهیر شوروی اعلام استقلال کرد و از آن زمان روند رشد اقتصادی بسیار سریع در اروپا داشته است. در این مقاله قصد داریم تمام شیوه های مهاجرت به اروپا را بررسی کنیم.

 

مهاجرت به لیتوانی

 

لیتوانی در یک نگاه

کشور لیتوانی در شمال شرقی اروپا قرار دارد. این کشور از سمت جنوب با لهستان، از سمت شرق و جنوب شرقی با بلاروس، از سمت غرب با دریای بالتیک و از جنوب غربی با روسیه همسایه است. شهر ویلنیوس زیبا و آرام بزرگترین شهر لیتوانی و پایتخت آن است. اقتصاد لیتوانی بر اساس واردات و صادرات است و واحد پول آن یورو می باشد. مواد غذایی و صنایع چوبی از مهم ترین مواد صادراتی و ماشین آلات و تجهیزات از مهمترین مواد وارداتی این کشور هستند.

هزینه زندگی در لیتوانی برای مهاجرت به لیتوانی

اولین هزینه ای که مهاجران هر کشوری دوست دارند بدانند هزینه مسکن است. اگر قصد مهاجرت به لیتوانی را دارید آگاه بودن از هزینه ها بهتر می توانید برای مهاجرت خود برنامه ریزی کنید.هزینه زندگی در لیتوانی از هزینه زندگی در ایران بالاتر است. هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 389.90 یورو و در خارج از شهر 229.67 یورو است.

هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی 5.00 یورو است. هزینه یک کیلوگرم سینه مرغ 4.64 یورو و هزینه یک کیلوگرم پرتغال 1.26 یورو است. تاکسی یک کیلومتری در لیتوانی با تعرفه معمولی 0.64 یورو و بنزین یک لیتری 1.09 یورو است. هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی با موبایل 0.09 یورو و هزینه 10 مگابایت اینترنت 8.68 یورو است.

اینها نمونه ای از هزینه های زندگی در لیتوانی است و شما میتوانید سایر هزینه ها را با توجه به آن حساب کنید. اگر هم بخواهید درباره درآمدها بدانید باید بگوییم که میانگین دستمزد ماهانه در لیتوانی با کسر مالیات 585.63 یورو است.

اگر به منظور مهاجرت به لیتوانی می خواهید به یک چشم انداز کلی درباره هزینه ها برسید بدانید که هزینه زندگی و تحصیل در این کشور خیلی کمتر از سایر کشورهای غربی است. برای یک دانشجوی مهاجر هزینه یک زندگی معمولی در ماه 489 یورو است.

مهاجرت به لیتوانی چه مزایایی دارد؟

لیتوانی از لحاظ موقعیت اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد زیرا در تقاطع سه کشوری قرار دارد که جزو بازارهای بزرگ جهانی هستند. این کشور جزو اتحادیه اروپا و کشورهای شینگن است؛ بنابراین شهروندان یا کسانی که ویزای اقامت دارند می توانند از مزایای بازار مشترک اروپایی  مانند سفر، تحصیل، اجرای پروژه، مبادلات فرهنگی و … بهره مند شوند.

اگر شما ویزای اقامت لیتوانی را داشته باشید دریافت ویزای کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلستان برایتان آسان می شود. همچنین، آموزش در این کشور با کیفیت آموزش اروپائی مطابقت دارد. تمام مقاطع تحصیلی نه تنها به زبان لیتوانی بلکه به سایر زبان های انگلیسی، روسی، لهستانی و بلاروسی نیز آموزش می دهند. مراکز پزشکی بهداشتی لیتوانی متخصصان با تجربه زیادی دارند که در کشورهای آمریکا، آلمان و انگلستان تجربه کسب کرده اند. هزینه این خدمات در لیتوانی بسیار پایین است.

مهاجرت به لیتوانی چگونه ممکن است؟

لیتوانی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است و آنطور که در بالا اشاره شد از شرایط خوبی برخوردار است. به همین دلیل مهاجرت به لیتوانی یکی از گزینه های افراد علاقه مند به مهاجرت است. مهاجرت به لیتوانی از چند طریق ممکن است که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

  1. مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل

دانشگاه های لیتوانی در سطح جهانی معتبر هستند و مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه ها در همه کشورها تایید می شود و دانشجویان می توانند با آن مدرک در هر کشوری شغل مناسب پیدا کنند. امکانات این دانشگاه ها برای دانشجویان بسیار مناسب است و هزینه کمی دارد. در کل مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل بهتر از سایر گزینه ها است.

 

اگر مایلید با ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به لیتوانی کنید باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. هزینه تحصیل هم با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه و شهر مورد نظر متفاوت است. اما به طور متوسط می توان این هزینه را برای سطح کارشناسی بین 1000 تا 5.300 یورو در سال، برای سطح کارشناسی ارشد بین 2.200 تا 6.500 و برای سطح دکترا بین 7.100 تا 8.500 در نظر گرفت.

برای اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر خود درخواست پذیرش ارسال کنید که طبق قانون در ماه جولای انجام می شود. اگر دانشگاه با درخواست شما پذیرش کند بعد از دریافت نامه پذیرش باید به سفارت لیتوانی مراجعه و درخواست ویزای تحصیلی برای مهاجرت به لیتوانی کنید.

  1. مهاجرت به لیتوانی از طریق کار و تخصص

اگر بخواهید در لیتوانی استخدام شوید باید مدارک لازم برای شغل مورد نظر و حداقل یکسال سابقه کاری در آن زمینه داشته باشید. در این صورت می توانید ویزای اجازه کار یا ویزای تصمیم کارگزار مبنی بر تناسب فرد خارجی با نیاز کاری بازار لیتوانی دریافت کنید. بعد از اینکه برای کار اجازه کسب کردید می توانید برای صدور ویزای ملی D درخواست دهید. دریافت این ویزا به معنای این است که یکسال می توانید در لیتوانی کار کنید و اقامت داشته باشید. بعد از یکسال هم اگر اداره کار گواهی مبنی بر انطباق شما با نیازهای بازار لیتوانی را صادر کند می توانید درخواست اقامت دائم کنید تا مهاجرت به لیتوانی قطعی شود.

چنانچه شما در یک حرفه متخصص و با تجربه باشید حقوق یا دستمزد شما می تواند حتی بیشتر از دو برابر درآمد ناخالص کارکنان اهل لیتوانی در بخش اقتصاد ملی باشد. اگر هم حقوق شما 3 برابر بیشتر از درآمد بخش اقتصاد ملی باشد می توانید اقدام به دریافت بلوکارت کنید.

  1. مهاجرت به لیتوانی از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

اگر بتوانید یک شرکت در لیتوانی بخرید و یا تاسیس کنید می توانید ویزای اقامت بگیرید. شرکت مورد نظر باید در جهت منافع کشور لیتوانی فعالیت داشته باشد و شرایط سرمایه گذاری را داشته باشد. شرایط سرمایه گذاری برای مهاجرت به لیتوانی عبارتند از:

  • داشتن حداقل 18 سال
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • اقامت حداقل 6 ماه در لیتوانی
  • انجام فعالیت های واقعی اقتصادی توسط شرکت
  • راه اندازی شرکت حداقل 6 ماه قبل از درخواست مجوز اقامت در لیتوانی
  • استخدام حداقل 3 شهروند لیتوانی
  • داشتن 28 هزار یورو برای سرمایه گذاری در شرکت که حداقل 14 هزار یورو باید متعلق به شخص سرمایه گذار باشد
  • شخص متقاضی باید سمت ریاست شرکت را داشته باشد
  • شخص متقاضی باید مسکن مناسب برای اقامت داشته باشد

همچنین، شما باید از افراد لیتوانی تعداد زیادی را در شرکت استخدام کنید. ویزای اولیه برای چنین شرایطی برای یکسال صادر می شود و پس از آن هر دو سال یکبار تمدید می شود. اگر بتوانید 5 سوال ویزای خود را تمدید کنید می توانید درخواست ویزای اقامت دائم دهید. پس از 10 سال هم می توانید درخواست شهروندی لیتوانی را بدهید. چنانچه برای مهاجرت به لیتوانی مجوز اقامت آن را داشته باشید می توانید بدون ویزا به کشورهای شنگن سفر کنید و در آن کشورها اجازه خرید ملک و حق کار خواهید داشت.

اگر متقاضی بتواند 260 هزار یورو در یک شرکت لیتوانی سرمایه گذاری و 2 شهروند لیتوانی را استخدام کند مدت مجوز اقامت اولیه او 3 سال خواهد بود و بعد از هر سه سال قابل تمدید است.

  1. مهاجرت به لیتوانی به واسطه خویشاوندان

مهاجرت به لیتوانی از طریق خویشاوندان به این صورت است که اگر عضو یکی از خانواده شما اقامت لیتوانی را داشته باشد می تواند برای خانواده خود را نیز مجوز بگیرد. این افراد شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر می باشد. شرایط مهاجرت به لیتوانی به این روش به این صورت است که فردی که در لیتوانی به عنوان عضو خانواده شما اقامت دارد باید مجوز اقامت دائم یا موقت آنجا و سایر شرایط قانونی را داشته باشد. این فرد باید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در کشور برخوردار باشد و مسکن مناسب و بیمه درمانی معتبر داشته باشد.

  1. مهاجرت به لیتوانی از طریق ازدواج

اگر یک فرد خارجی با یک شهروند لیتوانی ازدواج کند می تواند برای مجوز اقامت موقت لیتوانی درخواست دهد. اقامت موقت برای یکسال صادر و هر ساله هم تمدید می شود. اگر 5 سال با همسر اهل لیتوانی در خاک این کشور زندگی کنید می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. پس از 7 سال از اقامت دائم هم می توانید برای کسب شهروندی اقدام کنید. برای اخذ ویزای اقامت موقت لیتوانی باید ازدواج خود را ثبت کنید و اظهارنامه مبنی بر تایید اقامت همسر در لیتوانی ارائه دهید. همچنین باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه زندگی و مسکن مناسب داشته باشید.

همه مدارک باید به انگلیسی ترجمه شوند و به اداره مهاجرت ارسال شود. روال سریع صدور مجوز 2 ماه و روال معمولی آن 4 ماه است.  وقتی با صدور مجوز اقامت موقت شما موافقت شد، همسر لیتوانی شما باید برای شما درخواست کارت اقامت موقت دهد. در این مرحله مدارک شما به اداره مهاجرت ارسال می شود و پس از گذشت 5 تا 10 روز کاری اقامت موقت صادر می شود.

انواع ویزای لیتوانی

  • انواع ویزا برای مهاجرت به لیتوانی عبارتند از:
  • ویزای تحصیلی ( 90 روزه)
  • ویزای کار
  • ویزای پزشکی ( 90 روز)
  • ویزای ازدواج
  • ویزای ملی ( با این ویزا نمی توان به سایر کشورهای شنگن سفر کرد)

انواع ویزای لیتوانی از لحاظ تعداد دفعات ورود

این نوع ویزاها عبارتند از:

  • ویزای یکبار ورود
  • ویزای دبل لیتوانی
  • ویزای چند بار ورود

 

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید